Cooperatie VGZ groeit met circa 60000 verzekerden

29-01-2014
Coöperatie VGZ verwacht na dit zorgseizoen uit te komen op een groei van zo rond de 60.000 verzekerden. ‘Over een breed front hebben de merken van Coöperatie VGZ het goed gedaan en daar zijn we trots op’, aldus Frank Elion, Divisievoorzitter Commercie. 
De groei van 50% van het merk Bewuzt en de (lichte) stijging van het merk VGZ na jaren van daling vallen op. Zoals een maand geleden door VGZ is voorspeld in de Volkskrant komt het landelijke overstappercentage uit rond de 5.5%. Het aantal aanvullende verzekeringen van VGZ daalt licht (-1%) en bij VGZ kiest slechts een aantal klanten voor een hoger eigen risico (+0,8%). Dit hebben we ook niet actief gepromoot, omdat we zien dat mensen vaak in vervelende financiële situaties terecht kunnen komen.

We hebben daarnaast gemerkt dat de restitutieverzekering van VGZ populairder is dan ooit (+50%). Volgens Coöperatie VGZ heeft dit te maken met de vaak negatieve aandacht voor de selectief polis, ook vanuit de eigen sector. Hier ligt voor ons de uitdaging om de kenmerken van deze polis volgend seizoen nog beter uit te leggen richting consument. 
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam