Zorgaanbieders
Werken bij VGZ
VGZ Zorgverzekering
Over Coöperatie VGZ
Dit zijn wij
Organisatie en Bestuur
Organisatie en Bestuur
Ik wil meer weten over
Overzicht
Corporate Governance
Gezondste organisatie van Nederland
Juridische structuur
Executive Committee
Raad van Commissarissen
Ledenraad
Over ons
Over ons
Informatie over
Over Coöperatie VGZ
Onze merken
Samen Voorop
Geen winstoogmerk
Feiten en Cijfers
Feiten en Cijfers
Onze feiten en cijfers
Overzicht
Jaarverslag 2023
Zorginkoop
Dossiers
Samen voorop
Zo werken we samen met zorgaanbieders aan vernieuwende zorg
Bekijk de voorbeelden
Zorg
Toekomstbestendige zorg
Thema's
Thema's
Innovatie en procesverbetering
Digitalisering
Innovatie in de zorg
Passende zorg
Onze visie op ouderenzorg
Middelen en Duurzaamheid
Duurzaamheid
Personeeltekort
Het Netwerk Zinnige Zorg
VGZ Zorgkantoor
Werken aan toekomstbestendige zorg
Bekijk hoe wij dit doen
Gezondheid
Gezonder Nederland
Bekijk onze thema's
Bekijk onze thema's
Meer informatie over
Zelfmanagement
Preventie
Leefstijl - GLI
Gezondere leden
Eigen regie
Meer weten over hoe wij bijdragen aan toekomstbestendige zorg?
Bekijk het hier
Nieuws en Media
Blijf op de hoogte
Nieuws en Media
Nieuws en Media
Meer informatie over
Mediatheek
Onze woordvoerders
Podcast: Nieuwe blik op zorg
Evenementen
Onze video's
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Bekijk hier onze nieuwsberichten
Zorgaanbieders
Werken bij VGZ
VGZ Zorgverzekering
Cooperatie VGZ
Nieuws en media
Nieuwsoverzicht
Reactie VGZ rapportage Nza wachttijden
Reactie VGZ rapportage Nza wachttijden
18-03-2019
In dit artikel reageren wij op de rapportage van Nza over de aanpak van wachttijden door zorgverzekeraars.
https://www.nza.nl/actueel/nieuws/2019/03/14/nza-zorgverzekeraars-moeten-meer-aandacht-geven-aan-aanpak-wachttijden
VGZ helpt jaarlijks 15.000 mensen met een persoonlijk advies aan kortere wachttijden. In zeven van de tien gevallen slagen we erin klanten sneller te laten helpen. De wachttijdwinst was in 2018 42.441 weken. In de VGZ-jaarplannen zijn specifieke doelstellingen opgenomen, met name voor een aantal probleemzorgsoorten om de wachttijd substantieel te verkorten. We monitoren de resultaten wekelijks..
VGZ benadrukt dat het geen eenvoudige opgave is om de wachttijden te verkorten, terwijl dit wel nodig is. We maken hierover afspraken met zorgaanbieders. We hebben een speciale projectleider die continue zoekt naar verbeteringen. Met een innovatieloket verzamelen we praktijkvoorbeelden die bijdragen aan een verkorte wachttijd.
We hebben echter ook te maken met een groot tekort op de arbeidsmarkt. Er zijn vaak te weinig gespecialiseerde professionals. VGZ pleit voor betere toegang tot actuele en betrouwbare wachttijdinformatie van zorgaanbieders; daar ontbreekt het nog te vaak aan. Wij zijn immers met elkaar verantwoordelijkheid om goede zorg te bieden.
Deel dit artikel:
Word jij lid van de Ledenraad van Cooperatie VGZ
Art Beuting benoemd tot Chief Member Officer van Zorgverzekeraar VGZ
Catharina Ziekenhuis en VGZ bekrachtigen samenwerking met nieuw 4-jarig contract
Zorgcontractering 2024 voor groot deel rond