Zorgaanbieders
Werken bij VGZ
VGZ Zorgverzekering
Over Coöperatie VGZ
Dit zijn wij
Organisatie en Bestuur
Organisatie en Bestuur
Ik wil meer weten over
Overzicht
Corporate Governance
Gezondste organisatie van Nederland
Juridische structuur
Executive Committee
Raad van Commissarissen
Ledenraad
Over ons
Over ons
Informatie over
Over Coöperatie VGZ
Onze merken
Samen Voorop
Geen winstoogmerk
Feiten en Cijfers
Feiten en Cijfers
Onze feiten en cijfers
Overzicht
Jaarverslag 2023
Zorginkoop
Dossiers
Samen voorop
Zo werken we samen met zorgaanbieders aan vernieuwende zorg
Bekijk de voorbeelden
Zorg
Toekomstbestendige zorg
Thema's
Thema's
Innovatie en procesverbetering
Digitalisering
Innovatie in de zorg
Passende zorg
Onze visie op ouderenzorg
Middelen en Duurzaamheid
Duurzaamheid
Personeeltekort
Het Netwerk Zinnige Zorg
VGZ Zorgkantoor
Werken aan toekomstbestendige zorg
Bekijk hoe wij dit doen
Gezondheid
Gezonder Nederland
Bekijk onze thema's
Bekijk onze thema's
Meer informatie over
Zelfmanagement
Preventie
Leefstijl - GLI
Gezondere leden
Eigen regie
Meer weten over hoe wij bijdragen aan toekomstbestendige zorg?
Bekijk het hier
Nieuws en Media
Blijf op de hoogte
Nieuws en Media
Nieuws en Media
Meer informatie over
Mediatheek
Onze woordvoerders
Podcast: Nieuwe blik op zorg
Evenementen
Onze video's
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Bekijk hier onze nieuwsberichten
Zorgaanbieders
Werken bij VGZ
VGZ Zorgverzekering
Cooperatie VGZ
Nieuws en media
Nieuwsoverzicht
Waardevolle klantbijeenkomst Nijmegen
Waardevolle klantbijeenkomst Nijmegen
24-04-2019
Luisteren we als zorgverzekeraar écht naar de verwachting die de samenleving van ons heeft? Verdiepen wij ons in de behoeften van onze klanten? En wat vinden klanten eigenlijk van onze Zinnige Zorg strategie? Deze en vele andere vragen kwamen vorige week voorbij tijdens de VGZ klantdialoog voor de regio Nijmegen. Tijdens deze avond gingen ruim 70 kritische en betrokken VGZ-verzekerden in gesprek met 2 innovatiemanagers en de CEO van VGZ, Tom Kliphuis.
Hij startte de avond met een quiz. Hieruit bleek dat veel klanten niet weten dat niet de verzekeraar, maar de overheid bepaalt wat er in het basispakket zit. En hoe hoog het verplichte eigen risico is. De klanten reageerden verbaasd op deze nieuwe inzichten! Door het gesprek aan te gaan over de antwoorden startte meteen de dialoog over de maatschappelijke rol van de zorgverzekeraar: het betaalbaar houden van de zorg, nu en in de toekomst.
Aansprekende presentatie van innovatiemanagers
Jacqueline Batenburg en Charlotte Oldenburg (innovatiemanagers zorg) vertelden vervolgens vol passie hoe mooi het is om samen met zorgaanbieders te werken aan Zinnige Zorg. Praktijkvoorbeelden als de Breast Clinic (i.s.m. het Albert Schweitzer ziekenhuis), Slaaponderzoek thuis (i.s.m. Catharina ziekenhuis) en Pazopanib inname (i.s.m. Radboud UMC) spraken tot de verbeelding van de aanwezigen.
Veel vragen over zinnige zorg
De klanten reageerden enorm enthousiast op de presentatie en stelden vele vragen. Zo wilden ze exact weten met welke ziekenhuizen we samenwerken en waarom. Ook wilden ze meer weten over onze Good Practices én wie onze alliantiepartners zijn. Want, mochten ze in de toekomst zorg behoeven, ze daar behandeld willen worden.
Nieuwe Good Practice
Veel klanten deelden ook hun eigen ervaringen met Zinnige Zorg. Zo had iemand geen diabetesmedicatie meer nodig dankzij het programma ‘Keer Diabetes 2 Om’. En vertelde een andere klant door gezamenlijke besluitvorming te hebben gekozen zijn galblaas niet te laten verwijderen. De avond leverde zelfs nog een kansrijke nieuwe Good Practice op uit één van onze alliantie ziekenhuizen.
Al met al was het voor alle deelnemers aan het gesprek een nuttige avond. Met als slotconclusie Zinnige Zorg werkt pas echt als we naar onze klanten luisteren!
Deel dit artikel:
Word jij lid van de Ledenraad van Cooperatie VGZ
Art Beuting benoemd tot Chief Member Officer van Zorgverzekeraar VGZ
Catharina Ziekenhuis en VGZ bekrachtigen samenwerking met nieuw 4-jarig contract
Zorgcontractering 2024 voor groot deel rond