Het is prettig wanneer uw declaraties in 1 keer worden goedgekeurd en uitbetaald. Wijzen wij een declaratie af? Dan vindt u hieronder verschillende tips die u mogelijk kunnen helpen om uw declaratie uitbetaald te krijgen.
In verband met privacywetgeving kunnen wij u helaas niet telefonisch te woord staan over declaraties die door onze verzekerden zijn ingediend. Uw patiënt kan zelf contact opnemen met de klantenservice van de verzekering, eventueel in uw aanwezigheid.
VGZ | IZZ door VGZ | IZA | UMC | VGZbewuzt | Univé | ZEKUR | Zorgzaam | United Consumers
Indien uw patiënt te horen heeft gekregen dat u niet in de zorgzoeker staat, kunt u wel contact met ons opnemen. Wij kunnen dan uw persoonlijke en praktijk AGB-code controleren.
* De naam en het adres van uw praktijk moeten overeenkomen met het AGB-register van Vektis.
Heeft u alle bovenstaande gegevens doorgegeven en is uw declaratie toch afgewezen? Dan kan dit verschillende oorzaken hebben.
Het is belangrijk dat alle aangeleverde gegevens uit uw declaratie overeenkomen met uw registratie in het AGB-register van Vektis. Is dit niet het geval? Dan wijzen we uw declaratie af. Heeft u meerdere AGB-codes? Dan declareert u alternatieve (beweeg)zorg onder de AGB-code die u via uw beroepsvereniging of koepelorganisatie aan ons heeft doorgegeven.
Verschillende behandelingen en therapievormen vergoeden we niet. Op de pagina vergoedingen leest u wat we wel en niet vergoeden.