Het is prettig wanneer uw declaraties in één keer worden goedgekeurd en uitbetaald. Is uw declaratie afgewezen? Dan vindt u hieronder verschillende tips die u kunnen helpen om uw declaratie correct in te dienen.
In verband met privacywetgeving kunnen wij u helaas niet telefonisch te woord staan over declaraties die door onze verzekerden zijn ingediend. Uw patiënt kan zelf contact opnemen met de klantenservice van de verzekering, eventueel in uw aanwezigheid.
VGZ | IZZ door VGZ | IZA | UMC | VGZbewuzt | Univé | ZEKUR | Zorgzaam | United Consumers
Als uw patiënt te horen heeft gekregen dat u niet in de Zorgzoekers staat, kunt u contact opnemen met de koepelorganisatie of beroepsvereniging waarvan u lid bent. Komt u er samen niet uit? Dan kan de koepelorganisatie of beroepsvereniging contact met ons opnemen.
Om uw declaratie te kunnen beoordelen, hebben we bepaalde gegevens nodig. Alleen met een volledige nota kunnen wij uw declaratie goedkeuren. Vermeld daarom altijd deze gegevens op uw nota:
Om de declaratie te kunnen vergoeden is het belangrijk dat u als individuele zorgverlener vermeld wordt in de Zorgzoeker van VGZ. Staat u hier niet in? Neem dan contact op met uw koepelorganisatie. De koepelorganisatie heeft een meldingsplicht. Op basis van hun meldingen passen wij uw gegevens aan in onze Zorgzoeker.
Heeft u alle bovenstaande gegevens doorgegeven en is uw declaratie toch afgewezen? Dan kan dit verschillende oorzaken hebben.
Het is belangrijk dat alle aangeleverde gegevens uit uw declaratie overeenkomen met uw registratie in het AGB-register van Vektis. Is dit niet het geval? Dan wijzen we uw declaratie af. Heeft u meerdere AGB-codes? Dan declareert u alternatieve (beweeg)zorg onder de AGB-code die u via uw beroepsvereniging of koepelorganisatie aan ons heeft doorgegeven.
Verschillende behandelingen en therapievormen vergoeden we niet. Op de pagina vergoedingen leest u wat we wel en niet vergoeden.