Een aantal doelgroepenpakketten vervalt per 1 januari 2020 en de aanvullende verzekeringen krijgen standaard de opbouw goed-beter-best. Op basis hiervan bieden wij voortaan 3 hoofdlijnen, voor respectievelijk consumenten, werkenden (VGZ Werkt) en chronische zieken en ouderen (VGZ Zorgt). Daarnaast bieden wij varianten voor UnitedConsumers en Univé.
Door het verminderen van het aantal aanvullende verzekeringen wordt ons aanbod eenvoudiger en duidelijker. Hiermee voldoen we aan de wens van de overheid, de NZA, de Consumentenbond en anderen om het aantal keuzemogelijkheden in verzekeringen te beperken.
Uw cliënt/patiënt kan vanaf 1 januari 2020 eenvoudiger een keuze maken voor een passende aanvullende verzekering. Een eenduidiger aanbod maakt het ook gemakkelijker onze verzekerden via digitale servicemogelijkheden op weg te helpen. Op die manier wordt het voor verzekerden heel makkelijk om met ons een dialoog te voeren over wat dan ook, 24/7, op een zo persoonlijk mogelijke manier. Denk hierbij aan alle online self service-mogelijkheden, zoals chat(bot) en in de nabije toekomst ook voiceherkenning. Tenslotte betekent eenvoud het vermijden van onnodige kosten en meer tijd en aandacht voor zinnige zorg.
De verzekerden van wie de aanvullende verzekering vervalt, bieden wij een alternatief volgens de goed-beter-best opbouw dat zo goed mogelijk aansluit. Als zij niets doen, gaat het alternatief automatisch in op 1 januari 2020.
Dankzij deze versimpeling blijft ons aanbod aanvullende verzekeringen bij de tijd. Eenvoudig, duidelijk, met eigentijdse digitale service en een scherpe premiestelling.