Declareren

Juist aangeleverde declaraties zorgen voor een snellere uitbetaling en afhandeling van ingediende nota's. Daarom vinden we het belangrijk om u goed te helpen.

Start met declareren

Voor een snellere uitbetaling en afhandeling van uw ingediende nota's, helpen wij u in 5 stappen met declareren. Van het juist aanleveren van declaraties tot de uitbetaling ervan.

Declareren zonder overeenkomst

Wilt u zorg declareren waarvoor u geen overeenkomst heeft met ons? Dan gelden er andere voorwaarden. We hebben de informatie voor u op een rij gezet

 Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Binnen 30 dagen na ontvangst betalen wij uw declaratie uit.

    Goed om te weten: De ontvangstdatum is niet altijd de datum waarop u de declaratie heeft ingediend. Dit kan komen doordat de declaratie na kantooruren of in het weekend ingediend is.

  • Wij wijzen uw declaratie af als deze:

    • niet juist gespecificeerd is
    • onvolledig is ingediend

    Wilt u weten wat de retourcode bij de afwijzing van uw declaratie betekent? Maak dan gebruik van de complete lijst van retourcodes (Vektis). Wilt u precies weten waarom uw declaratie afgewezen is? Neem dan contact op met ons Zorgaanbiedersloket. Wij helpen u graag verder. 

     

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam