Declareren
Juist aangeleverde declaraties zorgen voor een snellere uitbetaling en afhandeling van ingediende nota's. Daarom vinden we het belangrijk om u goed te helpen.
![](https://www.cooperatievgz.nl/-/media/project/cooperatie-vgz/cooperatie-vgz/zorgaanbieders/beeldmateriaal/promo/een-derde-400x200/dtz/promo-diagnostiek-overeenkomsten.jpg?h=200&iar=0&w=400&rev=-1&hash=AB611833E8D9A30B1291209A3E35C158)
Start met declareren
Voor een snellere uitbetaling en afhandeling van uw ingediende nota's, helpen wij u in 5 stappen met declareren. Van het juist aanleveren van declaraties tot de uitbetaling ervan.
![](https://www.cooperatievgz.nl/-/media/project/cooperatie-vgz/cooperatie-vgz/zorgaanbieders/beeldmateriaal/promo/een-derde-400x200/all/promo-diagnostiek-declareren.jpg?h=200&iar=0&w=400&rev=cde8dfbfba3b4721aaf6df112f865b03&hash=42AA6C1A8E3A2FBFCC500B25E38D678B)
Declareren niet-gecontracteerde zorgaanbieder
Bent u een zorgaanbieder zonder overeenkomst? Lees alles over de voorwaarden van het declareren van zorg.
Veelgestelde vragen en antwoorden
-
Binnen 30 dagen na ontvangst betalen wij uw declaratie uit.
Goed om te weten: De ontvangstdatum is niet altijd de datum waarop u de declaratie heeft ingediend. Dit kan komen doordat de declaratie na kantooruren of in het weekend ingediend is.
-
Wij wijzen uw declaratie af als deze:
- niet juist gespecificeerd is
- onvolledig is ingediend
Wilt u weten wat de retourcode bij de afwijzing van uw declaratie betekent? Maak dan gebruik van de complete lijst van retourcodes (Vektis). Wilt u precies weten waarom uw declaratie afgewezen is? Neem dan contact op met ons Zorgaanbiedersloket. Wij helpen u graag verder.