Altijd een diagnosecentrum dichtbij voor de patiënt.
Uitslagen zijn digitaal direct beschikbaar voor patiënt en betrokken zorgaanbieder.
Doordat uitslagen digitaal inzichtelijk zijn wordt dubbele diagnostiek voorkomen.
Door de integrale aanpak en samenwerking verminderen we onnodig extra kosten.
Door het grote aanbod diagnostiekaanbieders ligt er veel druk op tarieven. Hierdoor is er weinig ruimte voor ondernemerschap en innovatie. Dit willen wij veranderen door ondernemers meer houvast te bieden. Uiteindelijk leidt dit tot een goede balans tussen kwaliteit en doelmatigheid.
Digitale integratie maakt zorgverlening makkelijker, voorkomt onnodige (dubbele) diagnostiek en ondersteunt innovatie. Zowel integratie als betere digitale aansluiting leiden tot een betere kwaliteit van dienstverlening én betere zorg voor de patiënt. Het is hierdoor makkelijker om zorgverleners - die diagnostiek aanvragen of uitvoeren - met elkaar te verbinden.
Met de opzet van dit IDD netwerk, streven we ernaar om zowel de kwaliteit van de diagnostiek, als de betaalbaarheid voor de patiënt te vergroten. Om duurzame diagnostiek te bereiken, gebruiken wij de volgende aanpak:
Door deze aanpak voorkomen we dubbele diagnostiek. Dit zorgt ervoor dat onze leden niet onnodig extra onderzocht hoeven te worden. En wij de premie voor onze leden zo laag mogelijk kunnen houden.
We hanteren een nauwkeurige selectieprocedure voor het afsluiten van overeenkomsten met onze regievoerders. Hierbij selecteren we regievoerders op basis van 3 onderdelen:
Wij kijken bij de contractering naar meer dan alleen de prijs. Deze is dus ook niet doorslaggevend bij de bepaling van de regievoerder per regio.