Krijgt uw patiënt een ander medicijn vanwege het preferentiebeleid? Dan begrijpen we dat het belangrijk is om uitleg te geven aan uw patiënt. Op de website voor onze verzekerden geven wij uitleg over ons beleid. Maar we helpen u ook graag op weg om uw patiënten te informeren.
U kunt deze video gebruiken om uw patiënten uitleg te geven over het preferentiebeleid.
Deze video is alleen af te spelen als de tracking-cookies op onze website geaccepteerd zijn.
U kunt uw patiënten op verschillende manieren informeren over het preferentiebeleid. Voor onze leden staat dit beleid beter bekend als het 'voorkeursbeleid'.
De terhandstellings- of dienstverleningskosten die een apotheek in rekening brengt om het middel te leveren, vallen wel onder het eigen risico. Het gaat hier om de dienstverlening van de apotheek, zoals het geven van informatie en voorlichting en het bewaken van juist medicijngebruik. Ook controleert de apotheker of het geneesmiddel in combinatie met andere geneesmiddelen van de patiënt gebruikt mag worden.
Heeft u of uw patiënt nog vragen? We helpen graag. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Zorgaanbiederslijn. Het telefoonnummer vindt u op de Service & Contactpagina. Uw patiënt kan contact opnemen met onze klantenservice, via:
VGZ | IZZ door VGZ | IZA | UMC | VGZbewuzt | Univé | ZEKUR | Zorgzaam