Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie van geboortezorg is afgewezen vanwege de volgende reden:
In de geldende NZa Tariefbeschikking leest u welke prestatiecodes wel of niet gecombineerd mogen worden.
Is de cliënt overgestapt naar een andere zorgaanbieder? Stem uw declaraties dan samen met de andere zorgaanbieder af. Het is belangrijk dat zowel de volgorde van eerste en tweede zorgaanbieder als de gedeclareerde periode op elkaar aansluiten.
Was er in een eerdere declaratie sprake van een miskraam? Dan kunt u deze eerdere declaratieregel crediteren. Nadat de creditregel door ons is verwerkt, kunt u deze declaratie opnieuw indienen. Hierbij is het belangrijk dat u de datum van de miskraam invult als de Datum partus. Een volgende declaratie zal dan niet afgewezen worden met Vektis retourcode 0634. Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem dan telefonisch contact met ons op. Zodat wij uw declaratie kunnen corrigeren.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing. Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.