Informatie bij afwijsreden 8220

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie van geboortezorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

Maximaal aantal prestaties is bereikt

Voor deze prestatie geldt er (binnen een bepaalde periode) een maximaal aantal. Dit aantal is bereikt.

Dit kunt u doen

  • Verschillende prestatiecodes mogen maar 1 keer gedeclareerd worden:

    • 1 keer per zwangerschap

      - Een intake met prestatiecode 196203 of 196205
      - Verloskundige zorg met prestatiecodes 1001, 1011, 1101, 1102, 1103, 1111, 1112 en 1113

    • 1 keer per verzekerde

      Prestatiecodes 1717 en 1718

  • Er geldt een maximaal aantal uren voor:

    • De totale kraamzorg

      Maximaal 80 uur
    • De totale partusassistentie

      Maximaal 10 uur
    • Prestatiecodes 196253, 196254, 196255 en 196256

      Maximaal 33 uur voor (een combinatie van) deze prestatiecodes

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.

Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam