De manier waarop u de geleverde zorg declareert is afhankelijk van het type zorg:
* Zorg ervoor dat uw registratienummer van het Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ) op de nota vermeld wordt.
Let op: papieren declaraties van verloskundige zorg nemen wij niet in behandeling.
Voor een goede verwerking en uitbetaling moet een restitutienota de juiste informatie bevatten. Op de website van Vektis vindt u uitgebreide beschrijvingen voor het gebruik van de restitutienota. Deze beschrijvingen kunt u downloaden onder hoofdstuk 'Documentatie' bij de volgende standaarden:
Doordat we niet altijd het volledig gedeclareerde bedrag vergoeden aan onze verzekerde, ontvangt u mogelijk niet het volledig gedeclareerde bedrag op uw rekening.
Heeft u zorgkosten bij ons gedeclareerd en daarvoor een lager bedrag ontvangen dan u verwachtte? Of is uw declaratie volledig afgewezen? Bekijk dan de pagina 'Hulp bij afgewezen of gedeeltelijk uitbetaalde declaraties'.
Informatie over het declareren en vergoeden van zorgkosten is opgenomen in de verzekeringsvoorwaarden en op onze websites: VGZ | IZA | UMC | VGZbewuzt | IZZ door VGZ | United Consumers | Univé | ZEKUR | Zorgzaam
Heeft u zorgkosten bij ons gedeclareerd? Dan gaan wij aan de slag met de verwerking van uw declaratie.
Uw declaraties worden zowel digitaal als handmatig verwerkt aan de hand van richtlijnen die zijn vastgelegd in ons Algemeen Controleplan. Dit document kunt u downloaden op de pagina 'Algemene informatie'. Nadat de declaraties zijn verwerkt, ontvangt u - of onze verzekerde - van ons een (gedeeltelijke) uitbetaling of een afwijzing.
Is er iets verkeerd gegaan en wilt u uw declaratie crediteren? Gebruik dan de KZ301- of VK301 standaard van Vektis. Als het nodig is kunt u de declaratie direct opnieuw bij ons aanleveren.
Een creditnota maakt u aan in uw declaratieprogramma. Binnen dat programma vindt u naast de optie 'debet' ook de optie 'credit'. Voor meer informatie verwijzen wij u naar uw softwareleverancier.