Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:
Deze melding kan 3 verschillende oorzaken hebben:
Lees op de webpagina 'Machtigingen: wanneer en waarom' of er een machtiging nodig is. Hoe u vervolgens een machtiging aanvraagt, vindt u op de pagina 'Welke gegevens levert u aan?'. Ontvangt u een goedgekeurde machtiging? Dan kunt u opnieuw bij ons declareren.
Mogelijk komen niet alle gegevens op uw declaratie en machtiging met elkaar overeen. Leg deze naast elkaar en controleer of er gegevens zijn die niet met elkaar overeen komen. Bijvoorbeeld: de behandelperiode, de AGB-code van de praktijk en/of uitvoerder, de diagnosecode en/of prestatiecode of het aantal goedgekeurde dagen (is overschreden).
Heeft u sinds 1 januari 2023 verblijfsdagen gedeclareerd met een onderbreking van langer dan 30 dagen? Dan zijn deze mogelijk onterecht door ons afgewezen. Onze controle hield namelijk geen rekening met een verblijf dat langer dan 30 dagen onderbroken werd. Inmiddels is deze juist ingericht. U kunt uw declaraties opnieuw bij ons indienen. De declaratie wordt dan opnieuw gecontroleerd en juist verwerkt.
We snappen dat het opnieuw indienen van de declaratie u extra tijd kost. Toch hebben wij ervoor gekozen om de onterecht afgewezen declaraties niet voor u te corrigeren. U ontvangt dan namelijk geen retourinformatie in VECOZO. Hierdoor is het voor u niet duidelijk welke declaraties wel en niet gecorrigeerd zijn. Declareert u zelf opnieuw? Dan ontvangt u duidelijke retourinformatie in uw declaratiesoftware. Hierdoor behoudt u het overzicht in uw administratie.