Informatie bij afwijsreden 9436

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie GGZ is afgewezen vanwege de volgende reden:

De behandeldatum is meer dan 1 jaar na de laatste behandeling binnen dit zorgtraject.

De opeenvolgende behandeldata binnen hetzelfde zorgtraject mogen niet langer dan 1 jaar uit elkaar liggen.

Dit kunt u doen

  • Controleer wanneer de laatste behandeldatum is geweest. Een zorgtraject moet gesloten worden als er 365 kalenderdagen geen zorgprestatie is geleverd. Dit geldt ook bij een chronische zorgvraag waarbij de contactmomenten verspreid kunnen zijn.
  • Is er 365 kalenderdagen geen activiteit geweest op het zorgtraject? Dan opent u een nieuw zorgtraject. U kunt de declaratie daarna opnieuw indienen.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam