Maandag t/m vrijdag Van 9.00 - 17.00 uur
Zijn we telefonisch niet bereikbaar? Gebruik ons contactformulier.
Dit kan verschillende redenen hebben. Bij de afwijzing wordt een retourcode (of afwijsreden) vermeldt. Op Hulp bij afgewezen declaraties geven u bij iedere code uitleg waarom uw declaratie is afgewezen. En hoe u een correcte declaratie indient.
Voor 3 behandelingen in de GGZ heeft u vooraf een machtiging nodig om de gemaakte zorgkosten vergoed te krijgen.
Dan heeft u alleen een machtiging nodig voor langdurig medisch noodzakelijk verblijf GGZ. Voor de andere 2 behandelingen maken wij in de overeenkomst afspraken. U hoeft daarom geen machtiging aan te vragen voor deze behandelingen.
Heeft u geen zorgovereenkomst met VGZ? Dan is het alleen mogelijk om zorgkosten rechtstreeks te declareren via VECOZO wanneer u aan 3 voorwaarden voldoet.
Mogelijk is een gedeelte van het toegekende bedrag verrekend met bijvoorbeeld een creditnota of een gecorrigeerde declaratie.
Tijdens de vastgestelde contracteerperiode kunt u een overeenkomst met ons afsluiten voor het daarop volgende jaar. Buiten deze periode om is het niet mogelijk om een overeenkomst af te sluiten. In ons inkoopbeleid kunt u lezen wanneer de contracteerperiode plaatsvindt.
Op de pagina Overeenkomsten vindt u meer informatie over het aanvragen van een overeenkomst.
Ja, dat is mogelijk. Vanaf 1 april t/m 31 juli kunt u voor het lopende jaar een aanvraag indienen voor verhoging van uw zorgkostenplafond. We beoordelen uw aanvraag op basis van een aantal criteria.
Welk tariefpercentage u ontvangt, is afhankelijk van de mate waarin u voldoet aan de criteria die vermeld staan in ons inkoopbeleid. De exacte tariefpercentages kunt u terugvinden in ons contractaanbod en is standaard onderdeel van uw overeenkomst.