Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
De declaratie is ingediend op de persoonlijke AGB-code van een zorgverlener die niet aan de praktijk verbonden is.
U kunt de declaratie opnieuw indienen met de juiste gegevens. Het is daarbij belangrijk dat de declaratie ingediend wordt op de praktijkcode. En niet op de persoonlijke code van de zorgverlener.
De persoonlijke AGB-code van de zorgverlener heeft geen relatie met de praktijkcode. Dit kan komen doordat een waarnemer declareert, die bij Vektis niet als waarnemer is gekoppeld aan de AGB-code van de declarerende praktijk.
Controleer bij Vektis of de persoonlijke AGB-code gekoppeld is aan de praktijk AGB-code die u meegegeven heeft in de declaratie.
Bij het declareren gebruikt u een onjuist aantal of een onjuiste datum.
Was één van deze gegevens onjuist in uw afgewezen declaratie? Dan kunt u de declaratie opnieuw indienen onder een nieuw factuurnummer. Let hierbij goed op dat u de juiste gegevens invult.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
How can we help you?