Informatie bij afwijsreden 100

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie huisartsenzorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

Uw patiënt is niet bij ons verzekerd op de gedeclareerde behandeldatum

Alleen declaraties van onze verzekerden kunnen wij uitbetalen. Uw patiënt is op de behandeldatum niet bij één van onze merken verzekerd.  

Dit kunt u doen

Controleer waar uw patiënt verzekerd is (of was) op de gedeclareerde behandeldatum. U kunt dit controleren door:

  • Een Controle Op Verzekeringsgegevens (COV) in VECOZO.
  • Uw declaratiesoftware te controleren. Als deze software actueel is, vindt u hierin de juiste informatie. Is uw software niet actueel? Dan is het belangrijk om te proberen deze in de toekomst actueel te houden, zodat u tijdens het declareren over de juiste informatie beschikt.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan
contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam