Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Wij kunnen de gedeclareerde prestatiecode alleen uitbetalen wanneer deze onderdeel is van uw overeenkomst.
In de contracteermodule van VECOZO vindt u een overzicht van alle door uw afgesloten overeenkomsten en addenda. Controleer hier of de gedeclareerde prestatiecode voor de gedeclareerde behandelperiode is afgesloten.
U kunt de afgesloten prestatiecode pas na 5 werkdagen declareren. Dit komt door de verwerkingstijd. Heeft u gedeclareerd binnen deze 5 werkdagen? Declareer dan (nadat de 5 werkdagen voorbij zijn) opnieuw voor een juiste afhandeling.
Wij kunnen alleen geldige prestatiecodes uitbetalen.
In de contracteermodule van VECOZO vindt u een overzicht van alle door uw afgesloten overeenkomsten en addenda. Zoek hier de juiste prestatiecode en declareer opnieuw met de juiste code.
Alleen declaraties van onze verzekerden kunnen wij uitbetalen. Uw patiënt is op de behandeldatum niet bij één van onze merken verzekerd.
Controleer waar uw patiënt verzekerd is (of was) op de gedeclareerde behandeldatum. U kunt dit controleren door:
Om dit in de toekomst te voorkomen is het belangrijk dat uw software actueel is, zodat u tijdens het declareren over de juiste informatie beschikt.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
How can we help you?