Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
De zorgverlener is niet bevoegd voor het verlenen van de zorg. Dit kan komen doordat de zorgverlener niet (meer) werkzaam is binnen de praktijk. Is de zorgverlener wel werkzaam binnen de praktijk? Dan is deze mogelijk (nog) niet overgenomen vanuit Vektis. Een wijziging in Vektis heeft een paar dagen verwerkingstijd.
De declaratie is ingediend op de persoonlijke AGB-code van een zorgverlener. De AGB-code van de praktijk ontbreekt. Het is belangrijk dat u declareert met de praktijk AGB-code.
U kunt de declaratie opnieuw indienen met de juiste gegevens. Het is daarbij belangrijk dat de declaratie ingediend wordt met de praktijkcode. En niet alleen op de persoonlijke code van de zorgverlener.
Wij kunnen alleen prestaties of modules in behandeling nemen die afgesloten én verwerkt zijn in VECOZO.
In VECOZO vindt u het overzicht van alle door u afgesloten overeenkomsten en addenda. Controleer hier of de gedeclareerde prestatiecode voor de gedeclareerde behandelperiode is afgesloten.
U kunt de afgesloten prestatiecode pas na 5 werkdagen declareren. Dit komt door de verwerkingstijd. Heeft u gedeclareerd binnen deze 5 werkdagen? Declareer dan opnieuw (nadat de 5 werkdagen voorbij zijn) voor een juiste afhandeling.
In de declaratie horen zowel de persoonlijke AGB-code van de zorgverlener, als de praktijk AGB-code aangeleverd te worden.
U kunt de declaratie opnieuw indienen met de juiste gegevens. Neem contact op met uw softwareleverancier mocht u last blijven houden van dit probleem.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
How can we help you?