Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Declaraties voor patiënten met een Wlz (Wet langdurige zorg)-indicatie worden uitbetaald door het zorgkantoor.
Heeft uw patiënt een Wlz-indicatie? Dan declareert u de behandeling bij het zorgkantoor van de desbetreffende regio. Meer informatie hierover vindt u op de Wlz raadpleegfunctie van VECOZO.
Verblijft uw patiënt in een Wlz(Wet langdurige zorg)-instelling, maar wordt hij daar niet meer behandeld? Dan duurt het ongeveer een maand voordat deze wijziging is doorgegeven en verwerkt. Waarschijnlijk is uw declaratie daarom afgewezen of nog niet gecorrigeerd. Zodra wij de wijziging ontvangen, voeren we automatisch een correctie door. U hoeft dus niet zelf opnieuw te declareren.
Voor meer informatie hierover verwijzen we u naar het zorgkantoor. Via de website van Zorgverzekeraars Nederland controleert u onder welk zorgkantoor uw patiënt valt.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.
How can we help you?