Opgelost: mogelijk worden declaraties voor ZEKUR verzekerden onterecht afgewezen

12-02-2020
Mogelijk worden op dit moment uw declaraties (voor met name ZEKUR verzekerden) onterecht afgewezen. Op uw PDF afrekenspecificatie krijg u daarbij de volgende melding: "De verzekerde heeft op 01.01.2020 geen zorgverbintenis voor huisartsenhulp". In dit nieuwsbericht informeren we u hier graag verder over.

Declaraties met UZOVI-code 3361 worden op dit moment mogelijk onterecht afgewezen vanwege een inrichtingsprobleem. Wij doen er alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak en de extra administratieve lasten die u dit mogelijk oplevert. 

Via deze website houden wij u verder op de hoogte. U leest hier de updates wanneer het probleem is opgelost én wat u kunt doen wanneer uw declaratie is afgewezen.

Het inrichtingsprobleem voor UZOVI 3361, label ZEKUR, is opgelost. 

De declaraties die na 11 februari zijn ingediend worden opnieuw in behandeling genomen en worden verwerkt binnen de bepalingen van de overeenkomst.  

Eventueel afgewezen declaraties die u tussen 8 en 11 februari bij ons heeft ingediend, kunt u opnieuw bij ons indienen. U ontvangt dan zoals gebruikelijk een VECOZO EI-retourbestand.

Heeft u liever dat wij de correctie voor u uitvoeren voor nabetaling? Dan vragen wij u telefonisch contact op te nemen met ons Zorgaanbiedersloket via telefoonnummer 040-2975888. Houdt er hierbij rekening mee, dat wij u in dit geval alleen van PDF retourinformatie kunnen voorzien en dat wij u geen VECOZO EI-retourbestand aan kunnen bieden.

 
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam