Retourinformatie voor afwijsreden 0551

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie is afgewezen met retourcode 0551:

U heeft voor deze zorg een machtiging nodig

Dit kunt u doen

Heeft u een overeenkomst met ons?

Controleer dan of u daadwerkelijk het hulpmiddel declareert waarvoor u een overeenkomst heeft. Heeft u voor dit hulpmiddel een machtiging nodig en heeft u deze nog niet aangevraagd? Dan kunt u de machtiging alsnog bij ons aanvragen op onze website. Hiervoor gebruikt u 1 van deze formulieren: 

Heeft u een vervolgvoorziening gedeclareerd?

Controleer dan of u voor dit hulpmiddel met deze AGB-code al eerder een eerste voorziening heeft gedeclareerd. Is de eerste voorziening door een andere zorgverlener gedeclareerd? Dan heeft u alsnog een machtiging nodig voor een eerste voorziening.

Heeft u al een machtiging voor de gedeclareerde zorg?

Controleer dan in uw declaratie of: 

  • u de juiste GPH-code en AGPH-codes gebruikt heeft,
  • u de juiste soort kosten gebruikt heeft, 
  • de behandeldatum tussen de startdatum en einddatum van de afgegeven machtiging valt,
  • de AGB-code gelijk is aan de AGB-code op de machtiging.
Staat op de goedkeuringsbrief van de machtiging dat het gaat om een ‘BIZ-machtiging’? Dan declareert u de kosten niet via VECOZO, maar via ons formulier ‘Declareren met een BIZ-machtiging’.
  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam