Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:
Tips & adviezen: 1) Controleer in uw administratie of u deze prestatiecode al eerder bij ons heeft aangeleverd. 2) Mogelijk heeft u dit als verzekerde nota opgemaakt en heeft de verzekerde dit al bij ons gedeclareerd. 3) Mogelijk is deze zorg geleverd en gedeclareerd door een andere zorgaanbieder. Deze informatie kunt u in verband met de privacywetgeving alleen bij de verzekerde navragen.
Let op: als uw declaratie een duur geneesmiddel betreft, dan geldt het volgende: dure geneesmiddelen zijn (op enkele uitzonderingen na) alleen dubbel declarabel binnen één declaratie. Als u meerdere dure geneesmiddelen met dezelfde behandeldatum heeft, dient u die in één declaratie in te dienen. Als u reeds gedeclareerd heeft, dan kunt u de reeds betaalde declaratie crediteren en daarna de dure geneesmiddelen opnieuw declareren binnen één declaratie.