Informatie bij afwijsreden 0320

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie van mondzorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

Uw cliënt is op de gedeclareerde behandeldatum niet bij ons verzekerd

Uw cliënt is op de behandeldatum niet bij één van onze merken verzekerd.

Dit kunt u doen

Controleer waar uw patiënt verzekerd is (of was) op de gedeclareerde behandeldatum. U kunt dit controleren door:

  • Een Controle Op Verzekeringsgegevens (COV) in VECOZO.
  • Uw declaratiesoftware te controleren. Als deze software actueel is, vindt u hierin de juiste informatie. Is uw software niet actueel? Dan is het belangrijk om te proberen deze in de toekomst actueel te houden, zodat u tijdens het declareren over de juiste informatie beschikt.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam