Informatie bij afwijsreden 8299

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie van mondzorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

Declaratiebedrag ontbreekt of is onjuist bij de prestatiecode of het tarief

U kunt voor de techniekkosten geen hoger tarief declareren dan het afgesproken tarief. Declareert u hogere techniekkosten zonder machtiging? Dan wijzen wij de volledige behandeling af.

Dit kunt u doen

  • Controleer in uw overeenkomst de afgesproken maximale techniekkosten.
  • Declareer opnieuw met de afgesproken tarieven, of
  • Vraag een machtiging aan met een duidelijke motivatie voor de hogere techniekkosten. Wordt uw machtiging goedgekeurd? Declareer dan opnieuw met uw machtigingsnummer.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam