Informatie bij afwijsreden 0562

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw paramedische zorg declaratie is afgewezen vanwege één of meer van onderstaande redenen:

  • U heeft niet de juiste bevoegdheden, of deze zijn (nog) niet doorgegeven via Vektis.

    Dit kunt u doen

    Zorg ervoor dat in Vektis:

    • de behandelaar aan de praktijk gekoppeld is.
    • de behandelaar de juiste specialisatie/verbijzondering heeft. Controleer daarbij of dit goed vermeld staat onder 'Zorgaanbod' bij de praktijk.

    Wij nemen de gegevens uit Vektis automatisch over in onze systemen. Houd er rekening mee dat de registratie van een nieuwe bevoegdheid in Vektis pas na 7 werkdagen in ons systeem staat. Zijn de gegevens verwerkt? Dan kunt u de declaratie alsnog indienen.

  • Voor sommige indicaties en behandelingen gelden specifieke regels. Wij kunnen uw declaratie alleen uitbetalen als u aan de regels voldoet.

    Dit kunt u doen

    Controleer wat u kunt doen in het geval van specifieke indicaties

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam