Informatie bij afwijsreden 0587

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie paramedische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

We hebben dezelfde declaratie meer dan 1x ontvangen

Het lijkt erop dat de declaratie al eerder bij ons is gedeclareerd. Mogelijk heeft u, of onze verzekerde deze behandeling al eerder bij ons ingediend. Het kan dat de declaratie toen is afgewezen.

Dit kunt u doen

  • De declaratie is de vorige keer niet uitbetaald

    Is de declaratie de vorige keer afgewezen? Lees in dat geval de afwijsreden terug van de eerder ingediende declaratie. Het kan ook zijn dat u de behandeling al eerder gedeclareerd heeft maar met een andere prestatiecode. Is deze prestatiecode niet juist? Dan kunt u deze via VECOZO crediteren en de juiste prestatiecode declareren.

  • De patiënt heeft de nota al bij ons gedeclareerd

    Heeft uw patiënt de nota al gedeclareerd bij ons? Zorg er dan voor dat uw patiënt de nota betaalt aan u.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam