Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Mogelijk was op de behandeldatum de opgegeven behandelaar niet werkzaam in de praktijk. Was dit wel het geval en stond hij of zij ingeschreven in Vektis? Dan kan het dat de inschrijving nog niet verwerkt is in ons systeem. Dit kan 7 werkdagen duren. Nadat de gegevens zijn verwerkt, kunt u de declaratie alsnog indienen.
Mogelijk is uw declaratie afgewezen, omdat u geen overeenkomst met ons heeft voor deze zorg. Wij kunnen dan alleen het niet-gecontracteerde tarief aan u uitbetalen.
Zorg dat de gegevens van de behandelaar goed geregistreerd staan in Vektis.
Declareer met de niet-gecontracteerde tarieven bij ons.
Er ontstaat een tariefverschil, wanneer de behandelaar niet aangesloten is bij ParkinsonNet of Chronisch ZorgNet.
Controleer of de behandelaar is aangesloten bij ParkinsonNet of Chronisch ZorgNet. Is de behandelaar wel aangesloten en staat dit geregistreerd in Vektis? Dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. Is dit niet het geval? Declareer dan de alternatieve tarieven.
Declareert u een specifieke diagnose of behandeling? En bieden bovenstaande tips geen uitkomst? Dan hebben we een informatiepagina voor 'Specifieke indicaties' met meer informatie.
Bekijk de pagina 'Specifieke indicaties'.
Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.
Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.