Informatie bij afwijsreden 8220

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie paramedische zorg is afgewezen vanwege de volgende reden:

De maximale vergoeding uit het pakket is bereikt

Bij het afsluiten van een basis- of aanvullende verzekering, vergoeden wij een maximumaantal behandelingen. Het maximumaantal behandelingen kan bereikt zijn doordat:

  • Meerdere soorten zorg onder beweegzorg vallen. Zoals bijvoorbeeld fysiotherapie, oefentherapie en oedeemtherapie.
  • De patiënt al een vergoeding heeft ontvangen voor een behandeling bij een andere praktijk.

Dit kunt u doen

  • Raadpleeg in VECOZO hoe uw patiënt verzekerd is. Vervolgens kun u, of onze patiënt, in de verzekeringsvoorwaarden lezen wat de maximale vergoedingen zijn voor de behandelingen.
  • Heeft u nog niet het maximum aantal behandelingen bereikt? Overleg dan met uw patiënt of deze ergens anders al behandeld is. Wanneer het maximum aan behandelingen of vergoeding bereikt is, stuurt u een rekening naar uw patiënt. U kunt deze helaas niet naar ons sturen.

We mogen geen informatie over behandelingen met u delen

U kunt helaas geen informatie opvragen over de hoeveelheid behandelingen waar een van onze verzekerden nog recht op heeft. Wegens privacywetgeving mogen wij deze informatie namelijk alleen delen met onze verzekerde. Wilt u weten hoeveel behandelingen er (nog) vergoed worden? Dan kunt u dit aan uw patiënt vragen.

Uw patiënt kan in veel gevallen snel via de Zorg app de meest actuele status raadplegen. Het is belangrijk dat uw patiënt weet dat meerdere soorten zorg onder beweegzorg vallen. Zoals bijvoorbeeld fysiotherapie, oefentherapie en oedeemtherapie. Heeft uw patiënt geen Zorg app? Dan kan onze verzekerde deze informatie ook telefonisch of via de chat opvragen bij onze klantenservice.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam