Geef uw (gewijzigde) rekeningnummer aan ons door.
Heeft u declaraties bij ons ingediend? Dan gaan wij aan de slag met de verwerking ervan.
Wij betalen uw declaratie binnen 30 dagen na ontvangst aan u uit. Goed om te weten: de ontvangstdatum is niet altijd de datum waarop u de declaratie heeft ingediend. Dit kan komen doordat de declaratie na kantooruren of in het weekend ingediend is.
U ontvangt in VECOZO retourinformatie over de status van uw declaratie. Dit is informatie waarin staat of uw declaratie goed- of afgekeurd is. U kunt deze retourinformatie als zorgaanbieder binnen 90 dagen bij VECOZO ophalen. VECOZO bewaart deze informatie maar tijdelijk. Het is daarom belangrijk voor uw eigen administratie dat u deze informatie regelmatig downloadt en opslaat. Wilt u retourinformatie opnieuw ontvangen? Dan kunt u deze binnen 180 dagen opnieuw bij VECOZO aanvragen door een e-mail te sturen naar functioneelbeheer@vecozo.nl.
Al onze uitbetalingen zijn voorlopig. Door het uitvoeren van controles kunnen wij bedragen die al zijn uitbetaald weer terugvorderen. Of we verrekenen dit met nieuwe declaraties.
Heeft u geen overeenkomst met ons? Ook dan helpen we u graag. Op de pagina 'Declareren zonder overeenkomst' leest u onder andere welke betaaltermijnen en afspraken over maximale vergoedingen voor u gelden.
Informatie over het declareren en vergoeden van zorgkosten is opgenomen in de verzekeringsvoorwaarden en op onze websites: VGZ | VGZbewuzt | IZA | IZZ | Univé | UMC | Zekur | Zorgzaam | United Consumers
Bekijk op de pagina Algemene Informatie ook de lijst met UZOVI-codes, voordat u een declaratie indient.