Retourinformatie voor afwijsreden 0562

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw declaratie is afgewezen vanwege één van de volgende redenen:

De gedeclareerde prestatie/module is niet afgesloten in VECOZO of deze is nog niet ontvangen/verwerkt

Dit kunt u doen

U kunt in de contracteermodule in VECOZO een overzicht vinden van alle door u afgesloten overeenkomsten en addenda. Controleer daar of de gedeclareerde prestatiecode voor de gedeclareerde behandelperiode is afgesloten in VECOZO. Houd daarbij rekening met een verwerkingstijd van 7 werkdagen voordat u de afgesloten prestatiecode kunt declareren. Vergeet niet de afgesloten overeenkomst en addenda te delen met de verre zorgverzekeraars*.

*U kan één of meerdere contracten van een bepaalde zorgverzekeraar accepteren en laten volgen door andere zorgverzekeraars. De zorgverzekeraar van wie het contract is geaccepteerd wordt ook wel de 'preferente zorgverzekeraar' genoemd en de zorgverzekeraars die het contract volgen de 'verre zorgverzekeraars'.

De AGB-code waarmee wordt gedeclareerd is niet actief gedurende de behandelperiode

Dit kunt u doen

Controleer of uw gegevens correct geregistreerd staan in Vektis. De ingangsdatum en einddatum wordt door ons overgenomen van Vektis. Zijn de gegevens bij Vektis correct, maar is uw declaratie toch afgewezen? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen met u of we het kunnen oplossen.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam