Informatie bij afwijsreden 0550

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw ziekenvervoerdeclaratie is afgewezen met de volgende reden:

Ons systeem kan geen geldige machtiging vinden voor deze verzekerde

Een machtiging kan alleen gekoppeld worden aan een declaratie wanneer de informatie in de machtiging en in de declaratie met elkaar overeenkomen. 

Dit kunt u doen

Controleer of de volgende informatie in uw declaratie overeenkomt met de informatie in de machtiging:

  • Het machtigingsnummer
  • De declaratiedatum/gemachtigde behandelperiode
  • De prestatiecode
  • De locatie
  • Het type vervoer (bijvoorbeeld rolstoel/begeleiding)

Komen er gegevens niet overeen?

Dan kunt u de declaratie opnieuw indienen met de juiste gegevens.

Blijken gegevens op de afgegeven machtiging niet te kloppen?

Vraag onze verzekerde om contact op te nemen met de klantenservice van de verzekering, of met onze Vervoersdesk. De Vervoersdesk is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 13.00 uur op 088 – 131 16 00.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam