Informatie bij afwijsreden 0587

Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.

Uw ziekenvervoerdeclaratie is afgewezen met de volgende reden:

De prestatiecode is al eerder gedeclareerd en uitbetaald voor deze verzekerde

We vergoeden deze prestatiecode maximaal een beperkt aantal keren per dag en dat maximum is voor deze verzekerde bereikt.

Dit kunt u doen

  • Bekijk de retourinformatie/afrekenspecificatie (PDF) die u van ons heeft ontvangen in VECOZO. Bij de afwijzing wordt vermeld op welke factuur we deze prestatiecode mogelijk al hebben uitbetaald.
  • Controleer of u het ritbewijs (of ritbon of taxi-bon) heeft meegegeven aan onze verzekerde. Mogelijk heeft deze de vervoerskosten zelf bij ons gedeclareerd.
  • Controleer of de gegevens in uw declaratie correct zijn. Let hierbij op:
    - Vertrektijd
    - Adres heen- en/of terugreis

    Tip: declareer de heen- en terugreis samen binnen dezelfde declaratie voor beter overzicht.

Zijn er gegevens in uw declaratie niet correct?

Dan kunt u opnieuw declareren met de juiste gegevens.

Is uw declaratie onterecht afgewezen? We helpen u graag verder.

Heeft u alles goed ingediend, maar is uw declaratie toch afgewezen? Dan is dit misschien onterecht gebeurd, bijvoorbeeld door een technische storing. We bekijken graag samen met u wat de oorzaak is van de afwijzing.


Wilt u de afwijzing graag met ons bespreken? Neem dan contact met ons op.

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam